نمونه کارها - شبکه چهار

فلسفه طراحی هویت بصری موشن شبکه چهار

طراحی هویت بصری موشن شبکه چهار سیما پروژه ای است که حفظ ساختار گذشته هویت آن در دستور کار قرار داشته است. در ایده پردازی، برای حفظ ساختار لوگوی این شبکه از فرم شمسه هشت پر (شمسه ایرانی) استفاده شده است. حاصل بازطراحی و استفاده از این آبجکت، فضایی ایرانی و در عین حال بسیار مدرن و جذاب در کل اقلام هویت بصری پروژه است.

شمسه ایرانی در فضای دو بعدی و سه بعدی بصورت مجزا به کار گرفته شده. ترکیب شمسه هشت پر با مقرنس که از المانهای معماری ایرانی است، کانسپت لوگو را بصورت دو بعدی تشکیل می دهد. همچنین ترکیب شمسه و مقرنس را بصورت سه بعدی طراحی کردیم که اجزای آن در آرم استیشن (Logo Station) به کار گرفته شده است.

با توجه به اهداف و برنامه های شبکه چهار، اشاره به فرهنگ اصیل ایرانی در تمام بخش های طراحی در نظر گرفته شده است. متریال انتخابی در طراحی هویت بصری و طراحی گرافیک شبکه چهار عبارتند از آینه و فیروزه. آینه می تواند متریالهای متفاوتی داشته باشد که در این پروژه شیشه، کریستال و برلیان مد نظر است. استفاده از شیشه و آینه در هنر و معماری ناب و فاخر ایرانی جایگاه ویژه ای دارد و در این پروژه به زیبایی توقعات ما را برآورده کرده است.

انتخاب متریال فیروزه علاوه بر ریشه داشتن در فرهنگ ایرانی، هم راستا با هویت شبکه چهار است. فیروزه سنگی ارزشمند و دارای کاراکتر در میان مردم و هنرمندان کشورمان بوده و هست. این سنگ زینتی علاوه بر زیبایی فوق العاده خود، در باورهای فرهنگی ، هنری و مذهبی ما ایرانی ها ریشه های چندصد ساله دارد.

هویت بصری شبکه چهار بدلیل گستردگی استفاده رسانه از عناصر تصویری، دارای اقلام بسیار گسترده ای است. علاوه بر گستردگی، کیفیت بالای اجرای پروژه برندینگ شبکه چهار باعث شده تا این پروژه در زمره نمونه کارهای خاص و مورد علاقه ما قرار گیرد.

برای مشاهده این پروژه در وبسایت Behance، اینجا را کلیک کنید

هویت بصری دو بعدی و سه بعدی شبکه چهار سیما 4، دو بعدی و سه بعدی شبکه چهار سیما، هویت بصری، طراحی هویت بصری، شرکت تبلیغاتی الف، طراحی لوگو، طراحی لوگوتابپ، طراحی ست اداری، طراحی اوراق اداری
هویت بصری دو بعدی و سه بعدی شبکه چهار سیما 4 سری 3، دو بعدی و سه بعدی شبکه چهار سیما، هویت بصری، طراحی هویت بصری، شرکت تبلیغاتی الف، طراحی لوگو، طراحی لوگوتابپ، طراحی ست اداری، طراحی اوراق اداری
هویت بصری موشن متحرک شبکه چهار سیما 3، هویت بصری موشن متحرک شبکه چهار سیما، هویت بصری، طراحی هویت بصری، شرکت تبلیغاتی الف، طراحی لوگو، طراحی لوگوتابپ، طراحی ست اداری، طراحی اوراق اداری
هویت بصری شبکه چهار, طراحی شده در شرکت تبلیغاتی الف، هویت بصری موشن شبکه چهار ، طراحی هویت بصری
thanks for watching

شرکت تبلیغاتی الف را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

شناسنامه پروژه

تاریخ اجرای پروژه: 1395

زمینه فعالیت: رسانه، تلویزیون

سفارش دهنده: شبکه چهارم سیما

نوع پروژه: طراحی هویت بصری (برندینگ)


اقلام پروژه

  • چهار لوگو موشن متفاوت با کاربری های متنوع Logo Motion
  • لوگو لایو لوگو Logo-Logo Live
  • لوگو لایو لوگوتایپ Logotype-logo Live
  • ورود به پیام بازرگانی Entrance Motion
  • ورود به اذان Entrance Motion
  • اعلان برنامه بصورت تکی Announcement of the television program
  • اعلان برنامه روزانه Announcement of the television program
  • گرید کلی شبکه Comprehensive Grids
  • سه لوگو وایپ با کاربردهای متنوع Logo Wipe
  • کپشن Caption Motion
  • زیرنویس سوم lower third
  • لوگو آلارم Logo Alarm

نمونه کارهای مشابه